Urmați

 

Sfaturi de conducere şi de frânare pe timp de iarnă

Am adunat câteva sfaturi de conducere pe timp de iarnă, sperăm că aceste sfaturi vor fi utile pentru toată lumea. Cel mai important lucru este să fim atenţi şi prudenţi aşa poate trece iarna în siguranţă.

Comparaţia de frânare în cazul anvelopelor de iarnă şi anvelope de toate anotimpuriile:

     Cât de important este anvelopa de iarnă când este vorba de fânare? În  înregistrarea de mai jos putem viziona prima încercare care vorbeşte de la sine. Prima maşină este echipată cu 4 cauciucuri de iarnă, după frânare au marcat distanţa de frânare.  Următoarea maşină este dotată cu 4 anvelope all season, este surprinzător dar distanţa de frânare este cu mult mai mare. Acest fapt dovedeşte că pneurile de iarnă au fost dezvolate complet pentru condiţii de zăpadă şi drum îngheţat, faţă de cele all season unde au găsit o soluţie mijolcie între anvelopele de iarnă şi de vară.


Frânare de siguranţă cu autovehicul fără ABS pe drum drept acoperit cu zăpadă:

     Dacă maşina pe care o conducem nu este echipată cu sistem de anti- blocare ABS, atunci în timpul frânări soferul maşini trebuie să acorde atenţie la roţi să nu se blochează, deoarece alunecă şi pierde controlul asupra maşini, în acest caz este indiferent cu ce fel de pneuri este dotat autoturismul. Blocarea o putem reduce cu technica de frânare întreruptă, ca autovehiculul să rămână drept pe şosea şi să nu pierdem controlul asupra maşini. Technica de frânare întreruptă constă din apăsarea pedalei de frână, dacă simţim că roţile încep să se blocheze, apoi eliberăm pedala după care repetăm aceste mişcări până când maşina încetineşte sau se opreşte, este cu mult mai avantajos decât să apăsăm brusc pedala de frână şi să blocăm roţiile.

Frânare de siguranţă pe drum drept cu autovehicul dotat cu sistem de frânare ABS:

     În cazul autoturismelor echipate cu ABS pe un drum drept apăsăm hotărât pedala de frână şi nu lăsăm în sus, nu trebuie să pedalăm, electronica ABS efectuează în locul nostru frânarea întreruptă. Nu trebuie să ne speriem dacă câteodată sare pedala şi auzim sunete ciudate, asta înseamnă că lucrează sistemul ABS.

Frânare de siguranţă şi ocolirea obstacolelor în caz de drum acoperit cu zăpadă cu maşină fără anti-blocare ABS:

     În acest caz deasemenea trebuie să ne străduim să ocolim blocarea roţiilor, în cazul blocări devine imposibil manevrarea maşini. Trebuie să apăsăm frâna până cănd simţim că nu se blocează roţile, manevrăm uşor, dacă observăm că unul dintre roţi se blochează să eliberăm pedala după care apăsăm pedala din nou, aşa obţinem cel mai bun rezultat de frânare şi putem evita obstacolele.

Frânarea de siguranţă şi evitarea obstacolelor pe drum înzăpezit cu maşină echipată cu sistemul antiblocare ABS:

     Dacă efectuăm frânare cu un autovehicul dotat cu ABS, să apăsăm pedala de frână în timpul manevrării. Sistemul ABS nu lasă blocarea roţilor şi permite manevrarea acestora şi în timpul frânării, acest rezultat ne ajută să evităm obstacolele.

Efectul frânării pe distanţa de viteză:

     Pentru toată lumea este clar cu cât mai mare este viteza de circulaţie cu atât mai lungă este distanţa de frânare dar şi o creştere mică de viteză disproporţionează o mare creştere de distanţă de frânare. De exemplu de la 30 km/oră creştem viteza la 40 km/oră în acest caz maşina dotată cu anvelope de iarnă va avea distanţa de frânare mai mult de trei lungimi de maşini.

Viraj pe drum înzăpezit cu viteză mare:

     În cele mai multe cazuri atunci pierdem controlul asupra maşinii, când încercăm sâ virăm într-o curbă cu viteză mare. Majoritatea conducătorilor auto au tendinţa de a frâna în curbă atunci când e prea târziu asfel maşina devine instabilă. Indiferent ce fel de maşină conducem, frânarea trebuie să o efectuăm pe drumul drept înainte ce să ajungem în curbă. În timpul virării trebuie să menţinem viteza constantă, şi doar atunci dăm acceleraţie când am ieşit din curbă pe drum drept. Să fim prudenţi în caz că observăm o curbă.

4 sau 2 bucăţi de anvelope de iarnă ?

     Anvelopele de iarnă sunt proiectate pentru funcţionarea optimă cu maşina şi la temperatura scăzută, şi în condiţii de drum înzăpezit. Compoziţia materialului şi planificarea atentă a cauciucului permite controlul de siguranţă Amestecul de material şi profilul cu lamele atent planificată permite controlul autoturismului la aderentă optimă.
Dacă instalăm pe autovehicul 2 bucăţi de anvelope de iarnă şi 2 bucăti de anvelope all season sau de vară facem cel mai periculos lucru, fiindcă în timpul virajului partea de spate al maşini alunecă, din acest motiv este foarte important dacă avem posibilitate să cumpărăm 4 pneuri de iarnă astfel evitând vreun accident.

     Sfatul nostru este să cunoaştem maşina şi abilităţiile nostre de conducere. Dacă avem posibilitatea să ne punem la încercare pe piste abandonate, parcări goale, unde nu punem în pericol siguranţa nimănui, cunoscând capacităţiile nostre putem evita surprizele în situaţiile directe.

Căutare anvelope

 / 
 R 





Livrare anvelope gratuita

livrare gratuita anvelope

Contact

AnvelopeTop.ro - anvelope auto - moto

Site: http://www.anvelopetop.ro

Email: info@anvelopetop.ro

Aboneaza-te la newsletter

anvelope_michelin anvelope_continental anvelope_pirelli anvelope_dunlop anvelope_goodyear anvelope_bridgestone anvelope_semperit anvelope_kleber anvelope_fulda anvelope_firestone anvelope_falken anvelope_bfgoodrich anvelope_hankook anvelope_uniroyal anvelope_kumho anvelope_vredestein anvelope_cooper anvelope_barum anvelope_debica anvelope_sportiva anvelope_sava anvelope_kormoran anvelope_infinity anvelope_firenza anvelope_aurora anvelope_matador anvelope_dayton anvelope_nokian anvelope_yokohama mentor anvelope